Verlagsprogramm / Zeitschriften / IJHE Bildungsgeschichte
Eckhardt Fuchs / Rebekka Horlacher / Daniel Tröhler (Hrsg.)

IJHE Bildungsgeschichte

International Journal for the Historiography of Education 12. Jahrgang (2022) Heft 1

Beiträge
– „In die Schule einzudringen, ist besonders wichtig …“ Lehrmittel für die „Luftfahrterziehung“ in deutschen Schulen
(1909-1945)
Debatte
– 50 years of “reconceptualist movement” in curriculum research: What remains?
50 Jahre „Rekonzeptualismus“ in der Curriculum-Forschung: Was bleibt?
Kolumne
– Terri Seddon
Learning through crises: Organizing education for uncertain times
Vorschau auf 2-2022
“Our field needs to get out of the Eurocentric epistemological straitjacket. There is a struggle against curriculum epistemicides at the core of the field and an advocacy for an itinerant curriculum theory (ICT) as the future path for the field; a commitment to epistemological disobedience towards a non-derivative theoretical approach, one that is responsive to the world’s epistemological different and diversity an alternative utopian logic.”
(JoĂŁo M. Paraskeva)
Cover Nur als eBook erhältlich
2022. 114 Seiten, kartoniert
ISBN 978-3-7815-2504-7
Dieses Buch ist als eBook erhältlich:
ISBN 978-3-7815-5922-6
14,90 EUR

eBook kaufen eBook kaufen