Verlagsprogramm / Zeitschriften / IJHE Bildungsgeschichte
Eckhardt Fuchs / Rebekka Horlacher / Daniel Tröhler (Hrsg.)

IJHE Bildungsgeschichte

International Journal for the Historiography of Education 12. Jahrgang (2022) Heft 1

Beiträge
– „In die Schule einzudringen, ist besonders wichtig …“ Lehrmittel für die „Luftfahrterziehung“ in deutschen Schulen
(1909-1945)
Debatte
– 50 years of “reconceptualist movement” in curriculum research: What remains?
50 Jahre „Rekonzeptualismus“ in der Curriculum-Forschung: Was bleibt?
Kolumne
– Terri Seddon
Learning through crises: Organizing education for uncertain times
Vorschau auf 2-2022
“Our field needs to get out of the Eurocentric epistemological straitjacket. There is a struggle against curriculum epistemicides at the core of the field and an advocacy for an itinerant curriculum theory (ICT) as the future path for the field; a commitment to epistemological disobedience towards a non-derivative theoretical approach, one that is responsive to the world’s epistemological different and diversity an alternative utopian logic.”
(JoĂŁo M. Paraskeva)
Cover kaufen Kaufen
2022. 114 Seiten, kartoniert
ISBN 978-3-7815-2504-7
19,90 EUR
Dieses Buch ist als eBook erhältlich:
ISBN 978-3-7815-5922-6
14,90 EUR

eBook kaufen eBook kaufen