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Eckhardt Fuchs / Rebekka Horlacher / Daniel Tröhler / Jürgen Oelkers (Hrsg.)

IJHE Bildungsgeschichte

International Journal for the Historiography of Education 11. Jahrgang (2021) Heft 2

Aus dem Inhalt

Beiträge
– Allgemeine Schulbildung in einer afrikanischen Verfassung:
die Fante Verfassung von 1871 in historisch-vergleichender Perspektive
[General school education in an African constitution: the Fante constitution 1871 in historical-comparative perspective]
– Wale, Delfine und Dinosaurier – Umweltbildung in Populärkultur und Pädagogik der 1990er-Jahre
[Whales, dolphins, and dinosaurs – Environmental education in popular culture and education during the 1990s]

Debatte
– How secular we are – and what this means for research in education
Wie säkular wir sind – und was das für die erziehungswissenschaftliche Forschung bedeutet

Kolumne
– Terri Seddon
Interrogating the 'now' of crisis, historically:
Initial teacher education beyond 2020?

Vorschau auf 1-2022
That could be the core concept of the 1970s Reconceptualization: that the curriculum ought not be self-enclosed, stuck in its own sequence, aligned only with the academic disciplines, apart from world. Reconceptualized, curriculum becomes a complicated conversation across generations, reactivating the past to find the future, an ongoing dialogical encounter in service to conscientization, located in, animated by – as it supersedes – the historical moment and the individual lives of those submerged in it.
That is the afterlife of the Reconceptualization.
(William F. Pinar)
Bildungsgeschichte. 11. Jahrgang (2021) Heft 2
Cover Nur als eBook erhältlich
2021. 110 Seiten, kartoniert
ISBN 978-3-7815-2484-2
Dieses Buch ist als eBook erhältlich:
ISBN 978-3-7815-5815-1
14,90 EUR

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