Eckhardt Fuchs / Rebekka Horlacher / Daniel Tröhler / Jürgen Oelkers (Hrsg.)
IJHE Bildungsgeschichte
International Journal for the Historiography of Education
1-2021
Beiträge
– Recent developments in Comparative Education: myths, muddles, and marvels
– Prestige und Heimat. (Das Schreiben über) Zoologische Präparate im Kontext der Zürcher Lehrerbildung 1897-1944
[Prestige and homeland. (Writing about) zoological specimens in the context of Zurich’s teacher education 1897-1944]
– Die Auswirkungen des nationalsozialistischen Sterilisationsgesetzes auf die Hilfsschulen
[The effects of the National Socialist sterilization law on auxiliary schools]
Debatte
– Coronation or Educona? Pardon me?!? Coroziehung oder Erzierona?
Wie bitte?!??
Kolumne
– Terri Seddon: Reading and writing 2020 historically: Reflections on temporalities of crisis
Vorschau auf 2-2021
“Education historical scholarship post Secularization, R. I. P. leads to questioning, not if secularization in the meaning of institutional division took place, but rather what secularization as a political project contained. It invites to reconsider what research into religion and state within the field of history of education – in interdisciplinary overlaps with political history and historical religion research – has contributed and can continue to contribute.”
(Mette Buchardt)
Bildungsgeschichte. 11. Jahrgang (2021) Heft 1
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Nur als eBook erhältlich
2021. 114 Seiten, kartoniert ISBN 978-3-7815-2434-7
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