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Eckhardt Fuchs / Rebekka Horlacher / Daniel Tröhler / Jürgen Oelkers (Hrsg.)

IJHE Bildungsgeschichte

International Journal for the Historiography of Education, Heft 2 - 2017

Beiträge
– Education and Psychopathologization 1870-1940
– Schwachbegabt, schwachsinnig, blödsinnig –
Kategorisierung geistig beeinträchtigter Kinder um 1900
– „Psychopathische“ Schuljugend in Deutschland – eine Debatte
zwischen Psychiatern und Pädagogen im späten Kaiserreich
– The “Government of Heroic Women”:
Childhood, Discipline, and the Discourse of Poverty
– The Discovery of Childhood Mental Illness:
The Case of the Netherlands (1920-1940)
– „Die Entlastung der Klassen von allzu schulhemmenden Elementen
bedeutet eine große Erleichterung.“ Die Fürsorgestelle für
Anormale im Kanton St. Gallen (1939-1943)
Debatte
– Post-Truth and the End of What? Philosophical and Historiographical
Reflections / Postfaktisch oder das Ende wovon? Philosophische
und historiographische Überlegungen
Kolumne
– Joyce Goodman
Thinking Through Sonorities in Histories of Schooling
Vorschau auf 1-2018
“Feminist approaches to the history of education face significant
and potentially productive challenges in elaborating what now makes
its work “feminist”; properly historicized and situated accounts
of feminist theory and approaches in the history of education
encompass critical attention to the time and geo-political location
of feminism and knowledge, power, or gender dynamics; and a
bifurcation between history of education and feminist or gender
approaches to the history of education is no longer defensible.“
(Julie McLeod)


Cover Nur als eBook erhältlich
2017. 166 Seiten, kartoniert
ISBN 978-3-7815-2194-0