IJHE BildungsgeschichteInternational Journal for the Historiography of Education, Heft 2 - 2017Beiträge
– Education and Psychopathologization 1870-1940 – Schwachbegabt, schwachsinnig, blödsinnig – Kategorisierung geistig beeinträchtigter Kinder um 1900 – „Psychopathische“ Schuljugend in Deutschland – eine Debatte zwischen Psychiatern und Pädagogen im späten Kaiserreich – The “Government of Heroic Women”: Childhood, Discipline, and the Discourse of Poverty – The Discovery of Childhood Mental Illness: The Case of the Netherlands (1920-1940) – „Die Entlastung der Klassen von allzu schulhemmenden Elementen bedeutet eine große Erleichterung.“ Die Fürsorgestelle für Anormale im Kanton St. Gallen (1939-1943) Debatte – Post-Truth and the End of What? Philosophical and Historiographical Reflections / Postfaktisch oder das Ende wovon? Philosophische und historiographische Überlegungen Kolumne – Joyce Goodman Thinking Through Sonorities in Histories of Schooling Vorschau auf 1-2018 “Feminist approaches to the history of education face significant and potentially productive challenges in elaborating what now makes its work “feminist”; properly historicized and situated accounts of feminist theory and approaches in the history of education encompass critical attention to the time and geo-political location of feminism and knowledge, power, or gender dynamics; and a bifurcation between history of education and feminist or gender approaches to the history of education is no longer defensible.“ (Julie McLeod) |
Nur als eBook erhältlich
2017. 166 Seiten, kartoniert
ISBN 978-3-7815-2194-0
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