Direkt zum Inhalt
Startseite
 

Hauptnavigation

  • Startseite
  • Verlagsprogramm
    • Bücher
    • Reihen
    • Zeitschriften
    • Erziehungswissen- schaftliche Revue (EWR)
    • Klinkhardt bei utb
    • Websites
    • Autorinnen & Autoren
  • Publizieren
    • Manuskripte
    • Peer Review
    • Digitales Publizieren
    • Open Access
  • Service
    • Für Bibliotheken
    • Für Buchhandlungen
    • Für Shop-Kunden
  • Über den Verlag
    • Verlagsprofil
    • Verlagsgeschichte
    • Julius-Klinkhardt-Preis
  • Suche
cart icon0
Martinsone, Baiba / Jensen, Maria Therese / Wiesner, Christian / Zechner, Kerstin Angelika (Hrsg.)

Teachers‘ professional wellbeing

A Digital Game Based Social-Emotional Learning Intervention

Teachers worldwide experience significant stress and burnout, impacting their health and the education systems. Recognizing the importance of social, prosocial, and emotional skills in education adds to this complexity. The European Policy Experimentation Project Teaching to Be (2021-2024) in Austria, Italy, Latvia, Lithuania, Norway, Portugal, Slovenia, and Spain, aimed to improve teacher wellbeing through innovative professional development. A digital game-based Online Wellbeing Course and a Teacher’s Handbook were developed in the project to enhance various aspects of teachers‘ professional wellbeing and organizational health. Using a mixed-methods research approach, it evaluated digital interventions on wellbeing, leading to tailored policy recommendations for enhancing teacher professional development and mental health.

Schlagworte
Erasmus KA3 project; Multi-Cultural Research; eudaimonic well-being; cognitive well-being; Lehrpersonen; burn-out; Professionsforschung; Kompetenzentwicklung; school climate; wellbeing; Portugal; being literary; teachers; social-emotional learning; Austria; Spain; Selbstwirksamkeitserwartungen; educational video game; game-based learning; literacies; professional wellbeing; prosocial model; Teaching to be; Europe; Norway; Interaktionsdynamik; educational psychology; self-efficacy; Latvia; Berufsbildung; job demands resources theory; teachers' stress; burnout; wellness; Lithuania; emotional well-being; being literate; Unterrichtsforschung; mental health; positive psychological functioning; social and emotional learning; intentionality; Arbeitserleben; Berufsphase; competencies; School Climate Analytical Framework (SCAF); program implementation; being-in-relationship; Lehrerbildung
Themenbereich(e)
Pädagogik
  • Pädagogische Psychologie
  • Hochschulbildung, Fort- und Weiterbildung
  • Lehrerausbildung

Titel in der utb-elibrary
utb.elibrary
CC-Lizenz
Logo der Lizenz CC BY-NC-ND
Das Werk einschließlich aller seiner Teile ist urheberrechtlich geschützt.
Die Publikation (mit Ausnahme aller Fotos, Grafiken und Abbildungen) ist veröffentlicht unter der CC BY-NC-ND 4.0 International.
Open-Access-Logo
Download
Das eBook dieses Titels erscheint im Open Access und kann über die folgenden Links frei heruntergeladen werden:
OAPEN
DOAB
peDOCS

 

* Alle Preisangaben verstehen sich einschließlich der gesetzlichen MwSt.

Buch kaufen
Cover-Abbildung des Buches 'Teachers‘ professional wellbeing'

Aufl., 184 Seiten, Softcover
ISBN 978-3-7815-2636-5
24,90 €*
In den Warenkorb


Dieses Buch ist als E-Book erhältlich
ISBN 9783781560918
0,00 EUR*
Zum eBook

Footer-Menu 1

  • Kontakt
  • Ansprechpersonen

Footer-Menu 2

  • Impressum
  • Datenschutz

Footer-Menu 3

  • AGB
  • Barrierefreiheit

Footer Menu 4

  • Preise & Versandkosten

Julius Klinkhardt GmbH & Co. KG |  Ramsauer Weg 5 |  83670 Bad Heilbrunn