Across Europe, laboratory schools find new ways to tackle the educational issues of our time. Their work is guided by educational experimentation and the aim to strengthen the bond between educational practice and research. In this book, lab schools from Bielefeld, Brno, Cambridge, Paris, and Vienna provide unique insights into how they bring John Dewey’s framework for a lab school to life. This book is the result of the Erasmus+ project „LabSchoolsEurope: Participatory Research for Democratic Education“. It is a testament to the potential of collaborating across borders. Impuls Laborschule Band 12
Laborschule Bielefeld; inklusive Schulen; Heterogenität; Versuchsschule; Labyrinth Lab School Brno; University College of Teacher Education Vienna; Europäische Laborschulen; Verschiedenheit; Lab School Paris; Sonderpädagogik; Inklusion; The University of Cambridge Primary School; diversity; Demokratieerziehung; Laborschule
Das Werk einschließlich aller seiner Teile ist urheberrechtlich geschützt. Die Publikation (mit Ausnahme aller Fotos, Grafiken und Abbildungen) ist veröffentlicht unter der CC BY-NC-ND 4.0 International. Download
Das eBook dieses Titels erscheint im Open Access und kann über die folgenden Links frei heruntergeladen werden: